Saturday, July 31, 2010

My Home Town ;

Ah! Seghonok sgt skg ni. Dok umah mcm kat heaven :p
Yelah. Rumah ku syurga ku. Takkesah la umah tu bersepah mcm mn sekalipon, tp bila namanya rumah kita akan rasa selesa. Ye tak? Aku lebih prefer dok umah sendiri dr tumpang umah org. Kalau dh memang terpaksa br aku gagahkan diri dok umah org. Setakat ni aku dh menumpang 4 buah rumah sepanjang aku study kat kl. :)

Semalam bertolak pukul 12 tghari. Sampai umah kul 5 stgh. Penat. Tapi sblm balik tu beli duyan dulu. Dapatlah dlm 3 kilo. Mengidam maa.. Tapi bukan aku. Encik baikhati aku. Aku sapot singgit je. Yang lelebih tu die byr senirik. Dah 1 kete bau duyan.

Mari mari !! Sekilo RM3 ! ;


Yang ni sekilo RM 5 ;


"Beratnye" ;

Ni la duyan yang beli semalam. Tapi dapat makan 1 ulas je :'(


Bila sampai umah, abah yang sambot kami. Mak baru bgn tido. Sian mak aku. Masuk umah teros letak barang. Tgk bilik aku. Dh 85% siap. Pasni dapat bilik la. Selalu tido merempat. :)
Last sekali g dapo tgk lauk ape mak masak. Nyum3! Udang masak sambal. My feveret. Time kasih mak.

Balik hostel nak bawak lagi ;


Malam pulak pegi ekspo. Teman hero hero g beli jersi n sweater. Aku pulak ikot sebab nak check duit mara n nak kuarkan sikit duit sebab nak belanja mak KFC. Huh ! Hampa sekali. Tak masuk lagi. Aiyak ! Tapi dengar dengar cite dah masuk hari ni. Tah. Tak tgk lagi. Ms kat ekspo tu, ade 1 booth yang wat aku tertarik sangat. Sebab dah tertarik sgt, aku g la booth tu sorang diri. Pakcik tu tukang wt rumah. Replika rumah ni die wat sebab ade lebihan kayu. Siap masuk pepr sinar harian lagi. Dlm hati aku tny, ade ke orang nak beli dengan harga rm 400? tetibe die jawab. Manalah tau kalau ade jutawan nak beli. Lebih lebih duit tu leh la beli. Haha ! Tergelak aku dgr jwpn die. Macam tau tau je aku tny. :)
So, sape sape nak beli, bgtau aku. T aku tunjuk umah die. Heh :p


ala. jari sape la ni ; Chantek kan umah tu ;


Perkampungan umah asli :)
1 replika rumah die jual RM 400 ;

Umah org johor ;


Ok, sebelum balik singgah KFC beli pocketfull 7 paket. Gedabak tak perot kami? Haha! Untuk family. Aku takkisah duit berhabis asalkan mak abah aku happy. Dpt merasa apa yang aku rasa.


POCKETFULL ;


Skang nak bersiap siap sebb nk ikot mak g hantar sepupu tunang. Aku bile lg ek ? :p


p/s : yang balik kampong tu pulang lah kembali ke ipb :)

No comments:

Post a Comment

:: Followers ::