Sunday, July 25, 2010

Semurni MURNI;

Mata dah pedih ni. Jiwa pulak suh g tido. Sat lagi no..

Makcik zaza sedang bergayut dengan skandal nya sambil mengepit bantal busuk kaler biru di celah kaki. Makcik ida tidur sambil earphone di telinga dibaluti dengan selimut kotak kotak. Makcik put3 pulak dah lama 'syahid'. Dah sampai mana agaknya die tu kan. Penat sangat la tu. Aku je yang tak ngantuk lagi. *cett. padahal mata dah macam hape tah* :)

Ok. Nak cerita betapa seghonoknya kami ber-empat eh silap ber-lima meronda ronda di ptg sabtu.
Sebelum tu thanks la untuk encik baikhati saya ; Mohd Fatin Adha sebab sudi menjadi driver setia kami. Setia menunggu kami. Dan setia membawa kami makan di MURNI. Kedai makan yang paling best blm penah aku jumpa. Haha.

Mula mula pegi site untuk pojek ETR 300. Alhamdulillah. Semuanya berjalan dengan penoh lancar. Owner Dinigifts beri kerjasama yang sangat baik. Thanks to abg zul dan akak suzana. Tadelah jauh mn pon kedai dorang. Nengok kat Google Maps punya la jauh. Tapi taksampai 1 jam dah sampai. Dengan adanya driver n assistant ; pakcik mazli sumernya berjalan lancar. Haha ! Tak lupa jugak Thanks to Allah sebab gerakkan hati makcik ida untuk menoleh ke sebelah kiri. Kalau tidak, tak tahu la sampai mana td kan. Dan akhirnya, setelah sesi interview tak sampai 1 jam kami pon pulang. Ada ole ole untuk kalian ; DIA 6. Wait n see. (:

On the way untuk ke kereta, kami ber-empat decide nak makan katne. Pakcik mazli nak makan McD. Makcik ida n makcik put3 pulak takkesah. Dorang memang pasal makanan tak kesah sgt. Jnji perot kenyang. Jangan memilih sgt. Kang tu takdapat. Yang ni pon takdapat. Last last, encik baikhati meng-offerkan dirinya untuk membawa kami makan di kedai MURNI. Kedai yang dia dh lama janji nak bawak aku makan kt sana. Tapi baru hari ni tertunai. Ok set. Jom !

Dah sampai dah ! Ingat kan ekslusif la sangat. Mcm kedai mamak adelah. Adeh ! Tapi ramai orang. Sedap kot. Balun jelah. Aku nak order dragon pizza. Tapi tu menu malam. Hampeh. Tak dapat nak merasa. Aiyak ! Yang lain tgh decide nak makan ape. Order air pon dh satu masalah. Nak air pink panther. Tapi habis. Air ribena pon habis. Last last encik baikhati order honeydew special. Kami kongsi je air tu. Takot tak habis. Makcik n pakcik pulak order laici special. Sodap la jugak. Besar giler babas gelas die. Ok back to makanan pulak, kami bersepakat dan bersepadu memilih nasi goreng maryland. Oh ! Tak sangka. Pinggan pon besar. Alahai ! Makin besar la badan. Haha ! Tapi yang kasihan, encik baikhati takdapat makan locifan ke laucifan. Tah tak hingat ape kejadah nama makanan tu. Last last, die kongsi makanan dgn aku.

Sonok tengok pakcik mazli godek godek air laici special dia. Macam kanak kanak ribena. Haha !
Dalam kul 5 lbh kami bertolak balik. Sampai ipb around kul 6 lbh. Perot kenyang. Mata pon ngantok. Before balik, aku bg encik baikhati RM 20 untuk upah dia. Sebenarnya nak bagi lbh. Tapi duit kecik takde. Takpelah. T aku belanja toasted pocketfull yeh!

Ok. Panjang pulak aku menaip malam ni. Macam karangan SPM dulu dulu. (:


Nyum nyum. Sedap tak pakcik mazli ?;




Encik baikhati saya;




Nasi goreng Maryland;




Honeydew saya;




GM diapit oleh gadis gadis;


Sekian untuk tatapan umum.
Nyte ~



No comments:

Post a Comment

:: Followers ::